torsdag, august 31, 2006

Kniven

I protest over at jeg aldrig er blevet Lotto millionær (hvilket muligvis hænger sammen med at jeg aldrig spiller Lotto) og derfor er ret fattig, købte jeg en lille stak plader forleden. Det var også forholdsvis længe siden. Jeg traskede hjem fra min lokale pladepusher med:

The Knife / Silent Shout
- Jeg ved ikke helt hvorfor jeg synes om den. Jeg burde faktisk nok i virkeligheden ikke bryde mig om den, men det gør jeg nu. I stor stil, faktisk. Det er lige præcis sådan en plade der manglede i min samling. Elektronik, elektronik. Tak til Anita for anbefalingen. Pletskud.
(og tak til stakkels Brian, der længe har prøvet at overbevise mig om The Knife's kvaliteter, uden at jeg troede på ham)

Bob Dylan / Modern Times
- Kandiderer stærkt til titlen som min yndlingsgnavpot. Og dette er så hans nye plade. Jeg er meget spændt på om vi bliver gode venner, pladen og jeg. Jeg læste Kim Skottes anmeldelse på politiken.dk, og kunne ikke lade være. Tak til min onkel, Martin, for engang at have spillet Bob Dylans Lanois-producerede mesterværk, 'Oh Mercy', for mig.

'I'm Your Man' - Leonard Cohen tribute
- En ubeskriveligt vellykket tribute plade med fantastiske bidrag fra blandt andre Rufus og Martha Wainwright, Antony, Jarvis Cocker og Nick Cave. Og så kommer man jo ikke udenom at den gode Leonard Cohen er en mesterlig sangskriver. Så vidt jeg husker var det vist Kristian der fik mig til at give L. Cohen en chance. Jeg kan i hvert fald huske at han spillede sangen 'I'm Your Man' for mig engang for længe siden, da han stadig boede i det ganske lille Slagslunde (byen der var skydeskive da vi skrev sangen 'Nogenlunde'). Vi var også store fans af albumcoveret, der udgøres af et billede af Leonard der spiser en banan.


HUSK i øvrigt at de næste muligheder der bliver for at opleve os - Entakt - live er følgende:

8. september - Brandstationen, Århus
9. september - Huset i Magstræde, København

Vi ses, gør vi!

Ingen kommentarer: