tirsdag, juli 31, 2007

Længe leve Tobias Trier













Jeg havde den udsøgte fornøjelse at overvære endnu en af Tobias Triers liveoptrædener igår. Han er en sikker vinder. Jeg har set ham, og hørt hans musik, udsat for et væld af forskellige konstellationer efterhånden. Hver gang er jeg gået derfra en medrivende, nærværende og dybt musikalsk oplevelse rigere.

Omgivelserne var Gimles nye, hyggelige (og meget lille) café. Med sig havde Tobias den cubanske sanger, guitarist og sangskriver Alex Mendez, og en kontrabassist jeg desværre ikke fik navnet på. Begge disse var, ganske som hovedpersonen selv, en sand fornøjelse at opleve. Alex Mendez egne kompositioner var også dragende, og man kan kun lade sig imponerende over hans stemme-kontrol, og nerven hvormed sangene blev leveret.
Jeg kunne forstå på Tobias at de spiller i denne konstellation igen i aften, på Ingolfs Kaffebar (København S) - og jeg kan kun anbefale folk at troppe op. Jeg overvejer også stærkt en gentagelse.

Læs mere om arrangementet HER.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nogle gange er det virkelig ærgeligt, at have aftenarbejde. Jeg ville hellere end gerne have oplevet Tobias & Co. enten i går på Gimle, eller i dag på Amager.

Glædes dog over, at du havde en fantastisk oplevelse!

:)

Anonym sagde ...

Kompliment til dig, at TT kommer ned og hilser på dig - han kan vist også lide din sang/poesi ;-)

Anonym sagde ...

s� ham godt til jeres koncert p� rust. jeg har desv�rre aldrig set ham live me Drak Af Din Kop er saftsuseme en fed sang.

Anonym sagde ...

sikke noget sludder... jeg mener:
det var igår på Gimle, Tobias spottede dig ;-)

Anonym sagde ...

... at du ved det !

Jonas sagde ...

Ja, det var pænt af ham at hilse på - han har generelt vældig flink til at rose- og huske os. Og ros fra musikere man selv har stor respekt for, er altid en god ting.

Anonym sagde ...

hørt! og hørt!

ville gerne have ham på pitstop igen....hmm. men har hørt en fugl synge om at han tropper op til kulturnats tam tam her i byen...ved at være en del år siden jeg sidst oplevede manden live.