onsdag, juli 25, 2007

Til fest i Motorcykel Klubben













Black Rebel Motorcycle Club leverede lidt af en magtdemonstration i støjende, tjekket, energisk rock igår aftes. Rammen var Den Grå Hal. Det var, underligt nok, første gang jeg satte mine ben i hallen, og jeg må sige at jeg var meget positivt overrasket. Da vi ankom (jeg, i skønt selskab med kæreste og svigerfar, som begge lider af bemærkelsesværdig god musiksmag) frygtede jeg lidt for lyden i den store betonhal, men lyden var lige præcis som den burde være - bort set fra at den lige var nogle db for høj til min hørelse. Men alt i alt tror jeg faktisk hallen var et stort plus for den støjrockede lyd.

Opvarmningsbandet, The Black Angels, fik ikke skovlen under mig. Jeg fandt deres musik nogenlunde ligeså fantasiløst som deres bandnavn. Måske er jeg bare ikke velbevandret nok indenfor den genre, MEN...

... SÅ gik Black Rebel Motorcycle Club på. Og hvilken overbevisende, energisk og dybt proffesionel entré. Lige fra første færd måtte man overgive sig. De havde attituderne i orden, uden på nogen måde at virke arrogante. Og musikken bragede ud over scenekanten fra første nummer. Og sådan fortsatte det ellers i lidt over 2½ time, blot med en lille afstikker til en akustisk afdeling, hvor et Dylan-cover og et par af de glimrende Howl-skæringer fik plads. Da vi nåede 2/3 ind i koncerten må jeg tilstå at jeg var mættet. De havde blæst mig en eftertrykkelig midterskilning, og jeg kunne næsten ikke stå på mine ben mere. Altså: eneste anke var, at der ganske enkelt var for meget af det gode. Havde jeg kendt hele deres pladeproduktion til fingerspidserne, havde jeg sikkert sat stor pris på at koncertens varighed. Det er ikke hver dag man ser et band spille en lang koncert, for derefter at spille tre kvarters ekstranumre! Beundringværdigt at de var i stand til at stå på benene til sidst.
Alt i alt var det en medrivende, imponerende, herligt beskidt rockkoncert.

Og både Gaffa (6/6) og Soundvenue (5/6) er tilsyneladende enige.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan kun være enig i at det var en vild koncert. Og aldrig har jeg svedt så meget! Vidst ikke du også var derude :p

Anonym sagde ...

Med sådanne anmeldelser ville man ønske man også havde været der

Jonas sagde ...

Det var også virkelig en god aften - dog en rigtig dårlig aften at glemme sine ørepropper på. Jeg havde havbrus i ørerne alt for mange timer efter. Brrr.