tirsdag, august 12, 2008

Japansk Løn

Så er der endnu en ufærdig, lille ny at lytte på. KLIK KLIK.


Japansk Løn

vægge vrider sig i hvidt, hysterisk lys
omkring et væld af hvide piger med alt for tynde håndled

dit kattesmil bliver blegt her på havets bund
intet trænger gennem trængslen i dette hæsblæste rum

i syngende stund strammer tyngdekraftens vægt
i syngende stund frygter jeg at vi blot er et pust over herreløse marker

vi er så feje at længes efter at skylle op på land
under flammende japansk løn

jeg tænker at jeg er Judas i hvalens bug
vi har klynget kunsten op på skalaer fra ét til to

i syngende stund strammer tyngdekraftens vægt
i syngende stund frygter jeg at vi blot er et pust over herreløse marker
vend vrangen ud på kedsomheden
flip mønten på vrangsiden


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Har lige lyttet til "japansk Løn".
Den bevæger mig,
spiller duet med min melankoli
i sin tre-enighed
af smuk sang,
bidsk tekst
og dansende musik.
Tak!

Anonym sagde ...

det er sgu da bare fedt

Jonas sagde ...

Tak for de smukke ord!