søndag, marts 15, 2009

Then to Lebanon

Glædelig søndag allesammen. Håber den er god mod jer, trods det dyneagtige gråvejr.
For tiden skriver jeg en del sange til forskellige projekter, går til optagelsesprøve på en uddannelse(!), ser alle de Barcelona-kampe jeg kan komme i nærheden af, overvejer om man skulle tage ud at rejse i stedet for at tage på Roskilde, bruger flere penge på vinylplader end jeg burde, drikker mere kaffe end jeg burde, læser en fantastisk bog kaldet Havets Katedral, skærer ned, tegner op, poster et af de smukkeste stykker musik jeg nogensinde har hørt:


Over de næste uger vil jeg lige låne en lille idé fra min bedre halvdel, og poste en stribe sange. De 20 smukkeste stykker musik jeg mindes at have hørt. Ovenstående er første kapitel. Håber I vil nyde det.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Komponistuddannelse, måske?

Jonas sagde ...

Indeed sir :-)

sara sagde ...

Det lyder som en god idé at poste de 20 smukkeste stykker musik, man har hørt.

Måske skulle jeg også lade mig inspirere af dette og gøre det på min nystartede blog. Og måske ville der også blive plads til et nummer med Entakt.

Jonas sagde ...

Det var sødt skrevet, Sara. Sig endelig til hvis du poster musikanbefalingerne på din blog.
Læste lige at du er glad for I'm Not There - respekt! :-) Ovenud fantastisk film.

Anonym sagde ...

hvor er det sang bare fantastisk. langt om længe et genlyt, og slet ingen skuffelse.

sara sagde ...

I'm not there er jo en helt igennem fantastisk film. Jeg blev i hvert fald positivt overrasket da jeg så den.

Min blog er stadig rimelig ny, så indtil videre har der ikke været de store musik-anbefalinger endnu - det er bare blevet til lidt løse lister og en anmeldelse af en Tue West koncert, jeg har skrevet for den lokale avis. Men det skal nok komme (:

Jeg er lige startet på konceptet om de 20 smukkeste sange - og en smuk, velkendt sang er postet.

Jonas sagde ...

Jeg var helt blæst på øverste etage da jeg gik ud fra Dagmar efter at have set I'm Not There. Det var fantastisk.

Tak for de smukke gode ord på din blog, Sara. Jeg kan love dig jeg sætter pris på dem!

sara sagde ...

Jeg fik aldrig set filmen i biografen og gik i det hele taget glip af rigtig mange gode musikfilm det år - som jeg forsøger at indhente på DVD.

Men jeg var også rigtig begejstret, da jeg havde set den. Fandt min fars gamle plader frem med ham - for specielt at finde nummeret "Ballad of a Thin Man" fra protestsanger-Dylan, men den havde han desværre ikke. Det var ellers et af de numre, jeg rigtig godt kunne lide fra filmen.

Jonas sagde ...

Bob Dylan på vinyl skal man så sandelig ikke kimse ad. Jeg er også selv ved at have samlet en god stak ind, efterhånden.
Mit yndlingsnummer fra filmen må 'Goin' To Acapulco', men 'Ballad Of A Thin Man' er ganske rigtigt også fantastisk. I det hele taget et storslået soundtrack.

sara sagde ...

'Goin' To Acapulco' må jeg genhøre og ja soundtracket er fantastisk. Det er altid rart når en film har et godt soundtrack, så kan man ligesom tage filmen med sig næste gang man hører musikken :)