tirsdag, maj 26, 2009

Covernumre del 3

Covernumre er jo nærmest en genre i sig selv. Ret sjovt at forske lidt i. Herunder er nogle vellykkede nogen af slagsen, me thinks. Nick Caves cover af Leonard Cohens I'm Your Man, Elbows cover af U2s Running To Stand Still, Gnarls Barkleys cover af Radioheads Reckoner, Susanna And The Magical Orchestras cover af Joy Divisions Love Will Tear Us Apart, Keanes cover af Elton Johns Goodbye Yellow Brickroad og slutteligt Rufus Wainwright, Moby og Sean Lennons cover af Beatles' Across The Universe. Enjoy!















Hør sangene med ophavsmændene selv HER, HER, HER, HER, HER og HER.

5 kommentarer:

sara sagde ...

Når nu der snakkes covernumre kan Nouvelle Vague passene nævnes! Keder du deres fortolkninger af gamle punk sange til nye bossa nova numre?

Et Nick Cave cover af I'm your man, skal jeg høre! Jeg er rigtig glad for alle coverversioner af Hallelujah!

Hr. Cules... sagde ...

Rufus har altså en helt fantastisk stemme, og en sindsyg kontrol over samme.

Jonas sagde ...

Sara >
Nej, Nouvelle Vague kender jeg ikke. Men det lyder da som et underholdende koncept - det vil jeg lige få tjekket ud!

Nick Cave er the man :-)

Sick >
Jeg er så evigt enig. For f... hvor må man bare bøje sig i støvet for Rufus. Lige meget hvad han gør, bliver det gjort SÅ overbevisende.

sara sagde ...

jeg tror enten at de vil skuffe rigtig meget - eller overraske rigtig meget. Men selvfølgelig kommer det også an på om man kan lide den slags musik - jeg synes det ville være perfekt at spille i en café. Men jeg tror også at rigtig mange med hang for punkmusik vil være rigtig skuffet over det..

Men sådan er det vel tit med covernumre. For nogle kan der ikke røres ved bestemte numre og for andre åbner coverversionerne op for den originale sang. Jeg har i hvert fald kastet mig over en del de bands som Nouvelle Vague synger sange fra..

Jonas sagde ...

Det lyder unægteligt spændende!