lørdag, februar 27, 2010

Om at synge




Denne morgen begav jeg mig afsted mod studiet med en let hovedpine. Den skyldes sikkert enten at jeg fik et glas rødvin for meget igår aftes, eller at jeg bankede hovedet op i vores spisebordslampe (som er blevet hængt op for nylig - derfor glemmer jeg i ny og næ at den er der)
Nuvel, jeg nåede frem til TænkeBoksen hvor vi havde vokal-indspilninger på programmet. At indspille vokaler har jeg altid følt et pres over. Det er den ubetinget vigtigste del af en sang, i hvert fald i den genre vi befinder os i. Det er den der skal levere historien, og den de fleste mennesker lytter mest efter.

Jeg har, lige fra vi startede på disse nye sange, gerne ville have at min vokal skulle have en anden karakter end på vores to hidtidige album. Musikken tager sig ret anderledes ud, og det er oplagt at vokalen følger trop. Der er meget mere plads til den i lydbilledet denne gang.

Det betyder at det blev en mere stilfærdig og næsten konstaterende tilgang til at indsynge denne sang - det var skønt. Det fjernede presset fra denne første vokalindspilning i denne omgang, og giver os et dejligt konstruktivt udgangspunkt i forhold til at skulle indsynge de andre nye sange. En rigtig god dag, med andre ord.

Ingen kommentarer: