onsdag, juli 21, 2010

Bla-bla-blogging


Jeg er netop vågnet i Roskilde, hvor jeg i denne periode har en stribe studiesessions der forhåbentlig vil bringe mig lidt videre med mit '3913 Tasiilaq'-projekt. Det skal blive godt at komme under huden på det igen, og vejret har besluttet sig for at levere en lidt mere passende kulisse end den sidste tids stormende sol.

Denne sidste tid har jeg i øvrigt tilbragt indendøre, mod min gode vilje. En mindre operation (ikke noget alvorligt) har tvunget mig til at forholde mig helt i ro i en uge, hvilket til tider har været ubeskriveligt frustrerende. Dog havde dét, at sidde bomstille så længe, den effekt, at det begyndte at pible frem med nye sange. Efter en tørkeperiode er det vidunderligt at det atter begynder at stikke ansigtet frem helt af sig selv. Mit umiddelbare bud er, at det er Entakt-sange. De er meget lyse og dur-akkorderne vinder jordskredssejr.

The National er for alvor ved at vinde indpas. I den forgangne uge har jeg nærstuderet samtlige tekster, og har langt om længe fundet en ny helt på den front. Meget, meget inspirerende.
Billetten til koncerten i KB Hallen er ny også i hus. Desværre var jeg lidt mærket på Roskilde (af Roskilde) da de spillede søndag, og fik nok ikke det fulde udbytte. Godt med udsigt til revanche.

Nu håber jeg bare det lykkes at få billetter til Robyns koncert i Store Vega.

...
(tid til at brygge mere kaffe...)

Catching Paper Planes skriver:
Som du måske har hørt en fugl synge ret højt om, arbejder vi i øjeblikket meget intensivt på vores Paper Planes Festival som skal foregå d.27. august på Huset i Magstræde. Det bliver vores første mulighed for at præsentere de fantastiske artister vi er så heldige at samarbejde med, og vi glæder os rigtig-rigtig meget. Allerede nu kan vi fortælle, at både Jaywalkers og Entakt spiller, sidstnævnte for første gang som fuldt band i over et år og med helt nyt materiale.

...og det har de sådan set fuldstændig ret i. Bliver sjovt. Jeg er meget spændt på at komme i øvelokalet igen, da nogle af de gamle sange pt. ligger i den yderste yderkant af min hukommelse.

Et spørgsmål til de af jer der bruger Twitter: kan I anbefale gode profiler at følge? Det være sig kendisser eller ukendisser. Fyr løs!

Ingen kommentarer: