tirsdag, juli 18, 2006

The Drift


Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er lidt af en Scott Walker-fanatiker.

Han har som bekendt været på banen siden 60'erne, hvor han først havde succes som medlem af The Walker Brothers (de var 3, og der var ingen af dem der hed Walker i virkeligheden). Siden gik Scott solo, og skar til at starte med de fantastiske plader 'Scott', 'Scott 2', 'Scott 3' og 'Scott 4'. De plader er det bedste jeg nogensinde har hørt. Han crooner sin sjæl ud, og sangene stikker langt dybere end man lige fanger til at starte med (jeg kunne ikke lide ham ved første lyt, da jeg fandt ham en smule corny). De albums har ærespladsen på min pladereol.

Han laver stadig plader i dag. Dog med mange års mellemrum. For nogle måneder siden udkom 'The Drift'. Det er en tung satan. Muligvis den mest dystre plade jeg overhovedet har stående i min samling. Det kræver at man samler alt sit mod, hvis man skal være i stand til at lytte sig hele vejen gennem den. Den begynder at vinde ind på mig nu. Jeg har ellers hidtil kun været i stand til at høre 2-3 numre ad gangen. Igår foldede den sig ud, og gav perfekt mening. Jeg er hooked. Alt jeg vil sige med denne post er: Scott Walker er fantastisk. Lyt!

















Læs Gaffa's anmeldelse af 'The Drift':
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=31265

Et mini-site om 'The Drift':
http://www.the-drift.net/

Scott Walker på allmusic.com:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:70qag4fttv1z


/Jonas

Ingen kommentarer: