søndag, juli 16, 2006

Forsvindingspunktet

http://ibyen.dk/VisArtikel.iasp?PageID=465390
- jeg er stadig i ekstase.

I går fik vi foretaget de (måske) sidste rettelser på vores album. Det er meget, meget svært at træffe beslutningen om at lukke bogen. Vi er ikke nødvendigvis nået helt derhen endnu, men det varer ikke længe. Konstellationen af numre skal lige have et par spin igen i løbet af i dag.
Rent faktisk fik vi også indspillet en smule mere igår. Kristian spillede lidt trædeorgel på Forsvindingspunktet. Jeg er virkelig glad for det nummer, og med trædeorgelet fik vi tilført det sidste det manglede. Det er et af mine personlige yndlinge.
Men det er nu en god fornemmelse snart at have lagt sidste hånd på albummet. Vi regnede ud at vi har arbejdet på den plade siden oktober sidste år.

Bonusinfo: den sidste tid vi har mixet på pladen ude hos Søren i KBH NV, har hr. Christian Brøns arbejdet på sit kommende album i studiet lige ved siden af.

Jeg har også skrevet en del sange de sidste par måneder. De tager sig anderledes ud end hidtil; dansk og engelsk i én stor pærevælling. Jeg har nok haft brug for at lave noget der lå så langt væk fra Entakt-universet at jeg ikke på nogen måde kunne få det rodet sammen. Altså: de skal ikke bruges til noget "seriøst". Jeg er nødt til at holde tingene meget adskilt for at kunne fokusere, har jeg erfaret.
Og nej - de sange lyder ingenlunde som Nephew. I min fantasi er det lidt et Aphex Twin møder Jack Johnson-projekt. Yderst uforpligtende. Men det lyder sjovt oppe i mit hovede. Det er ikke sikkert at det nogensinde bliver indspillet, men det er heller ikke sikkert at det ikke gør.

Jeg har de sidste par dage trasket nogle lange ture. Jeg kan på det varmeste anbefale følgende plader, som står godt til årstiden:

Nick Drake / Five Leaves Left
Keane / Under the Iron Sea
Rufus Wainwright / Poses
Cocteau Twins / Four-Calendar Café
Daniel Lanois / Shine

The Streets / Original Pirate Material
Ben Christophers / The Spaces in Between
The Dissociatives / (The Dissociatives)
Beck / Guero

The Flaming Lips / The Soft Bulletin
Aphex Twin / Richard D. James Album

Niel Finn / One Nil
Black Rebel Motorcycle Club / Howl
Talk Talk / Spirit of Eden
Super Furry Animals / Rings Around the World


Helle Thorning-Schmidt har netop stillet spørgsmålet: "Hvem kan ikke lide Thomas Helmig?".
Det står sløjt til i dansk politik.


/Jonas

Ingen kommentarer: