fredag, marts 07, 2008

Kongen Af Europa

Jeg har netop vendt sidste side i Jan Kjærstads omfangsrige roman, Kongen Af Europa. Jeg må sige, jeg er overvældet. Denne bog er lidt af en mastodont i mere end én forstand, og jeg har på fornemmelsen at det er en bog jeg kommer til at læse igen, en hel del gange. Hvis der skulle være læselystne læsere (spøjs formulering, I know) kan jeg kun anbefale denne bog på det varmeste.

Litteratursiden.dk skriver:
"Kongen Af Europa" er en lang og til tider sej bog om 'Norge og vi nordmænd', men også en bog med en fantastisk fortællelyst. Den er som et kalejdoskop, hvor man, hver gang man drejer det, ser nye mønstre i de farvede brikker. Den skal læses for sine analyser af et moderne liv, hvor vi er ude af stand til at skille uvæsentlige oplysninger fra væsentlige - en analyse af det informationssamfund, hvor kundskaber og fakta ofte skygger for den virkelige viden.

Læs om bogens handling, og hvad litteratursiden.dk ellers har at sige om den, HER.

Ingen kommentarer: