søndag, juli 13, 2008

Himmelsk jazz & de sidste krampetrækninger

I lørdags var jeg og min kære far vidne til en helt fantastisk koncert: Brad Mehldau trio i Glassalen, i Tivoli. Vi så ham samme sted for et par år siden, hvor han blæste os begge omkuld, og der skulle altså noget til for at komme i nærheden af den præstation. For mig overgik koncerten i lørdags faktisk sin forgænger. Nu har Brad Mehldau stået for de to jazzkoncerter der har gjort størst indtryk på mig nogensinde. Jeg kan kun anbefale at man kaster alt hvad man har i hænderne for at se ham næste gang han besøger andedammen.
Besøg denne Brad Mehldau fanside på MySpace - og sørg for at høre hans skræmmende smukke fortolkning af Radioheads Exit Music (For A Film).
-
I går havde vi en lang dag i studiet, og en rasende produktiv dag tilmed. Vi har taget fat på det sidste nummer der skal indspilles til pladen. En forholdsvis udadvendt, rocket sag, kaldet Europa. Abas og Gibo lagde ud med tromme- og basspor der swang som bare fa'en. Derefter fik Kristian og jeg givet min nye guitar sin debut, og lavet en stor bunke percussion. Pet Shop Boys møder Bloc Party. Jeg er meget spændt på at høre sangen idag - jeg havde et virkelig godt indtryk af den da vi lagde den fra os efter en 11 timers arbejdsdag i TænkeBoksen. Det er muligt at vi faktisk kun mangler vokalen nu. Måske har vi allersidste indspilningsdag imorgen...

Ingen kommentarer: