fredag, juli 07, 2006

Ord der rimer på "film"?

Jeg har længe forsøgt at finde et ord der rimer på "film". Jeg har spekuleret min hjerne i stumper og stykker, uden resultat. Jeg valgte så at rådføre mig med omverdenen, og der er kommet et par bud. Seneste nedenstående besked fra Emilie, som på en eller anden måde skal belønnes for sin opfindsomhed (og måske en vis portion imponerende stædighed?). Læs og lær:

Ord, der rimer på film.....hold da op, den er svær - nu har jeg siddet en halv time for at finde et ord! De danske rimordbøger foreslår, som du nok allerede har set, agentfilm, krigsfilm etc - kun ord, der ender på film, MEN MEN MEN på kurdisk...(spændende) betyder ordet ilm, som jo angiveligt rimer på film, VIDENSKAB! Og på estisk betyder ilm klima...he he - og det kan man så ikke bruge til noget som helst andet end at gemme væk i skuffen til anden redundant viden, man har tilegnet sig igennem årene. Længe leve internettet! Hvis det skal bruges til en sang, kan man jo vise sprogligt overblik ved at flette ordet ilm ind, men man kunne jo også vælge ordet movie, der så herligt rimer på groovy med mindre, det er til en dansk sang, men herregud man smider jo alligevel omkring sig med anglicismer i dagens Danmark ....! Endvidere kan jeg oplyse, at KILM er den militære NATO-forkortelse for Wilmington New Hanover International Airport USA, og det rimer jo også på film;) (det er vist kun mig, der sidder her og morer mig) Hey kommer lige i tanker om et ord på russisk (jeg arbejder som russisk tolk for forsvaret) Il'm (transskriberet fra russisk) betyder faktisk elmetræ. Det kan heller ikke bruges til noget, men nice to know!! Jeg er ked af, jeg ikke kan finde på noget mere begavet... Knus og god weekend Emilie

Det må kunne bruges til noget.

Og mixningen kort: vi har de sidste par dage været hos Søren i Cleansound (www.cleansound.dk), for at arbejde videre på albummet. Det går strygende. Eller, det tror vi i hvert fald. Både Kristian og jeg har været så snotforkølede at vi nærmest ikke har været i stand til at høre. Men det der slap igennem lød godt! Det begynder virkelig at ligne noget. Skønt skal det blive at få pladen på gaden.

Jeg hører i disse øjeblikke Beck's seneste udspil. Jeg glæder mig rasende meget til koncerten i august, som jeg har været så heldig at få billet til. Hellere snotforkælet end snotforkølet. Åh, alle disse ordspil. Tsk.

Stay tuned,
Jonas

Ps. Nej, "hjelm" rimer ikke på "film"!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kiln

Sånn ovn til keramikk

Anonym sagde ...

Har selv siddet i sammen saks, og kom da ikke op med noget nyt. Vil dog gerne tilføje at ilm og er en dansk forkortelse for i lige måde og rimer på film.

Anonym sagde ...

Efternavne: Tilm, Hilm
Dansk fond: SILM
Tysk by: Bilm
det er navne, men rimer på film