torsdag, december 17, 2009

Hvad laver jeg?

Det er ved at være længe siden jeg har postet her på bloggen. Jeg tror det er fordi der er mange ting der roder rundt på øverste etage i øjeblikket.

- Mit semesterprojekt har grebet om sig. Egentlig var det meningen at jeg skulle skrive og hurtigt indspille fem sange om Grønland, men jeg er blevet så glad for projektet at det nu bliver en del mere omfangsrigt. Faktisk skal jeg lave en plade. Formentlig et mini-album med 8-9 sange. Det kommer til at kræve en djævelsk mængde arbejde det næste halve år, men jeg glæder mig til at føre det ud i livet. Jeg synes det er de bedste sange jeg har skrevet i lang tid. Jeg håber meget på at det hele resulterer i en regulær udgivelse.

- I midten af januar skal jeg medvirke i endnu et projekt. Jeg skal være med til at (om-)arrangere og indspille en lille flok sange med- og af Liv Lykke. Et eksempel på hendes fantastiske stemme og ditto sangskrivning kan høres/ses HER. Hendes MySpace findes HER. Dét glæder jeg mig meget til.

- Så skal jeg vist også til at genoptage min anmeldertjans hos BandBase. Jeg går i krig i aften. Hvis ellers min Wii-tennisalbue ikke sætter en stopper for hele projektet. Edit: det lykkedes.

- Nå ja, så er det jo ved at være jul. Jeg har erstattet julekalender med Californication, men udsigten fra mit vindue indeholder også julestemning til de næste mange år.

- I øvrigt er det sange som denne - stemningen, lyden, fornemmelsen - der har inspireret mig på mine nye sange:

10 kommentarer:

Rikke sagde ...

ja tak! den sang er så fin så fin (vågnede faktisk op til den i går formiddags på Nørrebro <3)...og dejlig yndlingsfilm, som jeg dog har spoleret for mig selv ved at skrive om den i en eksamensopgave...ups.

Hr. Cules... sagde ...

Er det Beck? Har aldrig tænkt over det før. Men god sang, og fantastisk film.

Glæder mig til at høre mere om Grønlands projektet! Håber på en udgivelse!

Jonas sagde ...

Yes sir, det er skam Beck. Både fantastisk sang og fantastisk film :-)

Ja, jeg håber også meget det ender med en udgivelse. I hvert fald er det en stribe sange jeg virkelig er glad for, og hvis ellers jeg får neglet dem godt i studiet synes jeg der ville være god grund til at prøve at få det ud til folket!

Ps.
Er det Cules som i "Herkules" eller som i FC Barcelona-fan?

Hr. Cules... sagde ...

Det er Hr. Cules som i Herkules. Er meget glad for gamle sagn og sådan. Men Barca er også mit hold i Spanien, så det passer fint sammen!

Så længe de ikke møder Chelsea eller Silkeborg, så kan vi godt sige Cules som i Barca fan :D

Jonas sagde ...

Jamen, vi har da nogle ting tilfælles;

-Jeg har også været interesseret i mytologi og sagn siden jeg var barn - særligt græske og nordiske.

-Dejligt med en Barca-sympatisør. Som det sikkert fremgår i ny og næ er jeg jo glødende Barca-fan :-)

-Hvis jeg skal vælge et hold i England falder valget også på Chelsea (selv om jeg ikke er tilnærmelsesvis ligeså passioneret som når det kommer til Barca) . Jeg tror faktisk også mesterskabet havner hos de blå denne sæson (hvis de ellers lige gider stramme sig an her i 2. halvleg mod Fulham)

Jonas sagde ...

I øvrigt følger jeg ikke voldsomt meget med i den hjemlige liga, men har hygget mig ved at være i Parken og se et par kampe her i efteråret - så jeg holder lidt med FCK for hyggens skyld.

Hr. Cules... sagde ...

Jeg læser dramaturgi i Århus, så jeg har rig mulighed for at pusle rundt med de gamle grækere.

Ja jeg havde gættet din Barca fetich! For mig er Chelsea holdet og har været det i mange år efterhånden. Helt tilbage fra de gode gamle tipslørdage på dr! Good times! Men hvis vi nu, hypotetisk, skulle smides ud af, lad os sige, en Champions League semifinale af en norsk dommer, så ville det dog glæde mig om Barca fik den plads!

Men jeg er ikke helt sikker på mesterskabet i år. Det har godt nok været ustabilt, på det seneste! Men okay, det har alle de andre også.

Jonas sagde ...

De kunne altså noget, de grækere.

Så hentede Chelsea alligevel tre point idag. Herligt!

Jeg forstår godt at mange Chelsea fans var oprevede over dommerpræstationen på Stamford Bridge, men omvendt blev der også begået grumme dommerfejl til Chelseas fordel i den første kamp på Camp Nou. De to kampe sammenholdt synes jeg (af gode grunde;-) det var glimrende at Barca gik videre, og ligeledes fortjent. De var desuden også mere indstillede på at spille fodbold.

Ja, mange af de engelske tophold spiller virkelig ustabilt for tiden. Det er egentlig meget rart med lidt afveksling. Liverpool er dog gået helt bagom dansen.

Hr. Cules... sagde ...

Jeg tror nok aldrig bliver helt enige om de kampe. Men jo, der blev dømt begge veje, men i sidste ende kan jeg sagtens se at hvorfor Chelsea følte sig trådt over fødderne. Det ville nok ikke være lige så slemt, hvis det var de blå der scorede i overtiden. Men til gengæld var det lækkert at fryde sig over Manchester ynkelige indsats i finalen.

Ved simpelthen ikke hvad der sker i Liverpool. De skal jo passe på at de ikke ender uden for Europa League. Skandale.

Jonas sagde ...

Jeg håber Liverpool skruer bissen på i aften. Faktisk ville jeg ikke være ked af at se hverken Liverpool, Chelsea eller Arsenal løbe af med mesterskabet. Tror bare jeg er lidt træt af United-dominansen ;-)